هدف : اولین تفاوت بک لینک و رپوتاژ در هدف است.هدف از خرید بک لینک معمولا جلب توجه موتورهای جست و جو برای افزایش رتبه است ، در صورت که در سفارش رپورتاژ آگهی علاوه بر این ، سعی بر این است که نظر کاربران و مخاطبین نیز جلب شده و باعث جذب آن ها به سایت و در نتیجه افزایش ترافیک وبسایت و همچنین افزایش نرخ تبدیل سایت شود.
این بک لینک ها به وسیله یک شبکه از وبسایت های متعلق به یک شخص یا یک شرکت ایجاد می شوند که در واقع به منظور افزایش اعتبار و ارتقاء رتبه یک وبسایت اصلی تهیه می شوند. استفاده از بک لینک های سایدبار و فوتر به عنوان یک استراتژی سئو می تواند به بهبود رتبه وب سایت در نتایج جستجو کمک کند. با ارتباط دادن به صفحات مختلف یک وبسایت یا به اشتراک گذاشتن منابع مفید، این لینک ها می توانند به افزایش اعتبار و اهمیت سایت در نظر موتورهای جستجو کمک کنند.
بک لینک PBN
بک لینک های شبکه خصوصی (PBN) یک نوع خاص از بک لینک ها در سئو هستند که توسط وبمستران و بازاریابان آنلاین برای افزایش رتبه وبسایت ها در نتایج موتورهای جستجو بهکار گرفته می شوند. این وبسایت ها معمولاً با طراحی مشابه و موارد مشترک در دامنه، هاستینگ، یا اطلاعات تماس، به یکدیگر مرتبط هستند.
اما در موضوع بک لینک ها یک مسئله مهم توجه به اصول ساخت و ایجاد بک لینک با کیفیت برای سایت است که در ادامه به آن می پردازیم.
از نظر سئو : موتورهای جست و جو و به خصوص گوگل ، در سالیان اخیر نگاه مشکوکی به بک لینک ها داشته و با حساسیت بیشتری کیفیت بک لینک های سایت را مورد ارزیابی قرار می دهند ، بر همین اساس رپورتاژ می تواند برای سئو مفید تر از بک لینک ها باشد.همانطور که توضیح دادیم ، رپورتاژ آگهی می تواند باعث افزایش ترافیک سایت ، افزایش نرخ تبدیل سایت و افزایش اعتبار و قدرت صفحات شود که هر سه این عوامل می توانند باعث بهبود سئو سایت شده و رتبه وبسایت را افزایش دهند.از این نظر رپورتاژ نقش کاربردی تری در زمینه سئو نسبت به بک لینک ایفا می کند.
برخلاف برخی بک لینک های دیگر که ممکن است بر اساس ارتباطات تجاری یا تبلیغاتی شکل گرفته باشند، بک لینک های محتوایی اغلب به دلیل ارتباط معنایی و مفید بین محتوای دو وب سایت ایجاد می شوند. بک لینک های محتوایی به عنوان یک نوع خاص از لینک های وب سایت به شمار می آیند که ارتباطی مستقیم با محتوای یک صفحه وب دارند. این لینک ها عمدتاً برای بهبود ارتباط و هماهنگی محتوای دو وب سایت به کار می روند.
این لینک ها نقش مهمی در افزایش قابلیت دسترسی به محتوا، بهبود رتبه بندی صفحات، و افزایش اعتبار و قدرت سایت دارند.
بک لینک های وبلاگی :
بک لینکهای وبلاگی به عنواننوعی دیگر از لینک های ورودی به وب سایت ها شناخته می شوند که از وبلاگ ها به سایت های دیگر ایجاد می شوند . بک لینکهای محتوایی به عنوان یک راهبرد بهینهسازی محتوا و سئو در بین وبمستران مطرح هستند. بک لینک های وبلاگی معمولاً از طریق مطالب یا نوشته های موجود در وبلاگ ها به وجود می آیند که باعث ایجاد ارتباط میان محتوای وبلاگ و صفحات مرتبط در وب سایت ها می شوند.
مکان قرار گیری : رپورتاژ آگهی از انجایی که نوعی از محتوا محسوب می شود ، در قسمت اصلی صفحه قرار میگیرد ، اما
بک لینک ها در مکان های مختلفی از جمله سایدبار،هدر،فوتر ، ابتدا یا انتهای متن و یا در خود متن قرار میگیرند،پس چهارمین تفاوت خرید بک لینک با سفارش رپورتاژ آگهی این است که در خرید بک لینک می توانید جایگاه بک لینک را متنوع تر انتخاب کنید.